dag 14, maandag 18 juli, afbouw pijnmedicatie - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 14, maandag 18 juli, afbouw pijnmedicatie - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 14, maandag 18 juli, afbouw pijnmedicatie

Blijf op de hoogte en volg Hein

18 Juli 2016 | Canada, Victoria

Dag 15, maandag 18 juli,

Vanaf morgen nog 1 vakantieweek te gaan!
Gisterenavond zijn we na onze wandeling door Fairfield (met prachtige huizen, pittoreske plekjes en bloemen) nog naar de ons aanbevolen Pizzeria Prima Strada in Cookstreet geweest, van het echtpaar Geoffrey Dallas en Cristen DeCarolis, voor een originele Napolitaanse, in de oven gebakken, pizza met dunne bodem. Lekker op het terras onder het genot van een hele fles pro-secco. Jaah, Anke pakte even flink uit onder de uitroep: “het is tenslotte vakantie.” We hebben genoten van niet teveel en bijzonder smaakvol eten: een polento al forno (maispannekoek met tomaat, mozzarella, eggplant, pepers, zuchini, kappertjes en parmezaanse kaas) en natuurlijk een pizza Salsiccia piccante (tomaat, huisgemaakte worst, mozzarella, pepers, basilicum en Parmezaanse kaas, die als parmigiano toch Italiaanser klinkt). Water erbij en afsluiten met een espresso en cappucino, Viva Italia!
We hadden afgesproken om daarna nog bij onze buren Michele en Justin langs te gaan, maar dat trok Anke niet meer. Daar hebben we ons even afgemeld, maar die hebben we deze week nog uitgenodigd voor een etentje. Dat gaf mij de gelegenheid om de tuin weer ff te bewateren, want met dit zonnetje gaat het hard wat betreft het volledig verdorren van het gras. Dat zal in NL niet zo snel gebeuren en ik hoop, dat Toon ons gras een keer gemaaid heeft.

Vandaag moeten we wat zaken regelen. Vanochtend ben ik met de auto naar het ziekenhuis (kleiner dan ik dacht) gereden om de afspraak van Anke met de orthopeed te verzetten, want die viel samen met onze reis van woensdag en donderdag naar Ucluelet. Dat was zo gepiept. Beter zo, want op mijn ingesproken telefoontjes werd ik niet teruggebeld en de tijd begon te dringen.
Anke is de pijnmedicatie aan het afbouwen. Van om de 3-4 uur, zit ze nu op 3x per dag en ze gaat de komende dagen switchen naar de ons aller bekende paracetamol/tylenol. Deze moeten we bij de apotheek ophalen. Vandaag ondernemen we maar even niets om te kijken hoe de medicatieafbouw gaat, maar dat valt nog niet mee. We gaan wel even wandelen en lunchen in Cookstraat en mijn traditionele bezoek aan een buitenlandse kapper.

Van ICS cards (mijn Visa) heb ik een mail terug gehad, dat het om pishing mail ging. Ik kreeg namelijk een mail, waarbij ik mijn rekening moest verifieren vanwege een technische storing. Het zag er echt uit, maar ik vertrouwde het niet. Heb je het vermoeden van een e-mail en heb je een ICS card, dan kun je die sturen aan ICS cards: valse-email@icscards.nl. Daar zijn ze blij met voorbeelden, want die zetten ze op hun site.
Via Tix.nl heb ik boarding assistence voor Anke aangevraagd (moest wel meer dan een half uur in de wacht vanwege alle gedoe in Turkije). Wat ze kunnen doen, horen we binnen 48 uur.
Vanochtend is ook de nieuwe glazen douche geplaatst door werklui en de volledig vernieuwde en gerenoveerde badkamer (1 van de 3!) ziet er prachtig uit.
Nog even een handwasje gedaan, want Anke komt een beetje kleding tekort, waar haar arm gemakkelijk en pijnloos door kan. Lekker buiten de deur geluncht, voor 7 euro! geknipt en vanmiddag een beetje wezen shoppen… geen kleding, wel nieuwe schoenen.

Vanmiddag maar eens beginnen om vakantiedutjes te doen en vanavond lekker Netflixen.

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009