dag 18 vrijdag 22 juli - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 18 vrijdag 22 juli - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 18 vrijdag 22 juli

Blijf op de hoogte en volg Hein

22 Juli 2016 | Canada, Victoria

Dag 18 vrijdag 22 juli Immobilizer

We lopen wegens omstandigheden wat achter met onze blogs. Vidoe´s uploaden lukt niet en dat is jammer, zeker vanwege onze boottocht.

Anke heeft last van haar “immobilizer”en doet deze vandaag tegen mijn advies af. De mittella is volgens haar voldoende.
Vandaag zijn we alweer naar Cooktown gewandeld. Op zoek naar de lekkerste koffie van Cooktown en een beetje lanterfanten; “All I need is a little sunshine and a glass rose wine”.
Het zonnetje schijnt, maar het waait wel een beetje. We zoeken een plekje op het terras achter glas, zoeken en vinden de WIFI en blijven lekker lang zitten met de cappucino, een latte en een muffin. We shoppen nog wat in de lokale apotheek, halen een peachscrubje en stroll along naar ons huis nog ff langs the beach, waar ze aan het kite surfen zijn. He, he. Wat kun je moe worden van niks doen. We overwegen een middagdutje, maar weten dat te weerstaan. We blijven nog een tijdje niks doen, tot onze online bestelde yellowcab taxi niet komt. Die (dan kunnen we allen drinken, want wij wisten waar we heen gingen) hadden we geserveerd om half 6 om samen met onze buren, Justin en Michele, naar een voor hun nog geheim restaurant zouden gaan. Een belletje lost alles op: “something went wrong but about 10 minutes one will pick you up” en dat klopt. We zien de Yellowcab komen: onze buren vinden onze verrassing leuk en zijn opgewonden/benieuwd waar we heen gaan. De taxi chauffeur speelt mee en ook cricket en is leider van zijn team. Hij nodigt Justin morgen uit om langs te komen om te kijken. De taxi zet ons af bij Spinnacles en als we uitstappen, heeft Justin al betaald: tof.
Spinnakers is een brouwerij annex restaurant. Voordat je het drinken bestelt, kun je van een reeks kleine porties proeven, wat je het lekkerste drankje vindt: bier, cider, wijn of wat anders. Ik ga voor de witte bieren (o.a. meibok, weizen, rauchbier). Anke en Justin drinken verschillende soorten cider, brrrr. zure troep. We eten niks bijzonders, maar we vinden de lokatie en opzet leuk en komen zeker nog eens terug. We wilden op het terras zitten met uitzicht op de haven, maar binnen is het wel lekker warm want het waait behoorlijk. We babbelen een eindje met elkaar weg over kinderen, onze jeugd en dingen die we nog willen doen: Justin gaat bijna met pensioen en zou vrijwilligers werk in Colombia willen doen. Ik heb gezegd, dat we bij Samen Verder ook nog mensen zoeken… Het is erg gezellig en ze bridgen ook nog, but “there is a time to come and a time to go… We willen de watertaxi nemen (een beetje a la Rotterdam), maar de taxi staat al voor de deur. Die rijdt ons vervolgens nog wel langs de oude Ford karretjes, die opgesteld staan voor de grote dag morgen (zie foto’s).

We sluiten de dag aan de overkant bij de buren af met nog meer bier en wijn en een paar spelletje bridge!!! Het is gezellig, maar de buren maken geen kans tegen team Hoekstra/Weenink. Ook al, omdat ze niets begrijpen van ons “nieuw Culemborgs”.
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009