Dag 20 maandag 31 juli BBQ - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 20 maandag 31 juli BBQ - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 20 maandag 31 juli BBQ

Blijf op de hoogte en volg Hein

31 Juli 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Even wat problemen met de site waarbenje.nu. Die was uit de lucht.

De BBQ van gisterenavond was gezellig! Susan en Alan arriveerden als eerste. Ze wilden nog een was draaien en het gras maaien, voordat de barbeque zou beginnen. Zo gezegd zo gedaan.
Daarna kwamen Sharon en Charlie, rond de klok van 6 uur, met een prachtige taart (lijkt wel een bruidstaart) aangelopen, die Sharon s’middags heeft gebakken (Zie foto). Ook Sharon heeft nog een taartje vast, dit allemaal omdat ze erop stond het dessert te willen verzorgen. Sharon en Charlie zien er ook nog op hun paasbest uit! Het feest kan al niet meer stuk. Ook Basya en haar kleindochter Remy zijn er helemaal klaar voor. We gaan gezellig buiten aan de tafel zitten, pakken wat te drinken en te knabbelen en praten al snel gezellig met elkaar. Alan is door het grasmaaien helemaal bezweet en kan een drankje goed gebruiken. Helaas hebben we geen gin-tonic in huis, zijn favoriete drankje. Hij is echter ook in voor een lekkere witte wijn. Zalmpjes op de BBQ, salades op de tuintafel en aanvallen. Na een tijdje begint het helaas licht te regenen. Nou, dan maar naar binnen. Susan zet de tafel en stoelen voor 10 personen binnen klaar en we gaan gewoon verder. De drumsticks zijn ook klaar, maar de nmeesten zitten al behoorlijk vol. Ook de Jupiler wordt gewaardeerd, vooral door Mark. Van de meloen met ham is niks meer te vinden en zo gaat er toch nog veel doorheen. Ondertussen babbelen we gezellig over, waar zijn we geboren, hebben we gewoond, elkaar leren kennen, wat speelt er zoals, etc...
De BBQ en de salades waren lekker, maar het toetje ook! een heerlijke chocolade taart met saus: niemand had enig idee dat Sharon een taartprinses was. Dat laatste stukje proppen we er gewoon bij. Nog een kopje hazelnoot koffie om af te sluiten. Tegen 10 en pakken we de spullen een beetje op. De rommel ruimen we morgen wel op.
Anke is weer om 5.45 uur op om te wandelen. Ik blijf nog ff liggen. Tegen half negen sta ik maar eens op om de vaatwasser uit te ruimen en de rest af te wassen. Eigenlijk is het zo gepiept. Anke komt terug en heeft prachtige pics gemaakt. Ze doet een powernap, voordat we om half 2 naar Alpine Modern gaan, want Georfrey en Audrey komen. Helaas moet Audrey (deedee) werken. Volgens Geoffrey gaat het goed met ze en heeft Deedee nog veel werk, terwijl ze 70! Wordt. Wel maken ze zich zorgen over hun oude dag. M.a.w. hebben ze wel voldoende gespaard om de zorgkosten te betalen, als ze toch veel zorg blijken nodig te hebben? Dat is in NL gelukkig beter geregeld dan hier, al klagen we er wel veel over.
Tegen half 4 moet Geofrey thuis zijn, want de dierenarts komt voor hun hond. Misschien zien we ze nog ergens deze week. We hebben de stroopwafels (sjtroopwoffels!) vergeten aan Geofrey mee te geven, dus Anke fietst er nog even naar toe. Ondertussen kan ik mijn nieuwe Go Pro Passion 5 Hero installeren om prachtige opnamens tijdens het wandelen, fietsen, zwemmen, vliegen noem maar op te maken. En dat kost weer veel tijd....
We hebben nog veel over van de BBQ, dus eten 2 heerlijke salades, met 2 kippetjes en een glas wijn. De rest van de avond dus chillen. Wat kan zo’n eerste dag van de week toch heerlijk zijn.

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009