Dag 10, dinsdag 20 november, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 10, dinsdag 20 november, Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 10, dinsdag 20 november, Wellington

Blijf op de hoogte en volg Hein

20 November 2018 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag was op tijd opstaan ons devies: we hebben een vliegtuig (Wellington-Tauranga) te pakken. 5 minuten over 8 uur zaten we in de auto naar het vliegveld. Het was maar 10-15 minuten rijden, dus gemakkelijk te halen. Zoals altijd, staat er net dan een flinke file. We hadden echter tijd genoeg. Eerst de oneway huurauto terugbrengen: nergens iemand van Thrifty te zien, dus we gooien de sleutel in hun bak. Ze willen nog 250 extra NZ dollars hebben, maar daar gaan we niet mee akkoord. Uiteindelijk komt een vriendelijke NZ/er vertellen, dat het om een borgbedrag gaat (voor o.a. tol, etc..). Ok.
Het kleine vliegveld van Tauranga was under construction: dat betekent, geen koffie en thee, gelukkig wel ontbijt. En, we waren met 1 incheckbalie onze bagage (1 koffer en 1 rugzak) snel kwijt: geen controle of paspoort, geen x-ray, niks, alleen 4 boardingpassen op de NZ Air app.
Het vliegtuig van Nieuw Zealand Air was maar 60 plaatsen groot, dus we zaten snel aan boord. Eerst kregen we gratis water en daarna een kopje koffie. Toen doken we een halve meter naar beneden en vloog de koffie door de lucht, ook bij Anke (zie foto). Daarna ging het smooth: taxi/shuttle op het vliegveld gepakt (het scheelde te weinig met een Uber) en om half 2 waren we weer in Upper Hutt. Deze shuttle komt ons ook morgenochtend om half 7 ophalen voor ons NZ Air vliegtuig naar Queenstown. Sharon had in een handomdraai een heerlijke maaltijd bereid van dingetjes die we nog hadden: lekker met salmon/, eggs- salade, tuna salad, tomato, union, pickles and olives.
Anke deed de laundry, ik had eindelijk tijd om wat foto’s te posten en Charlie had ik in de stad afgezet (met de Honda van onze swappers) voor een belangrijke Football wedstrijd: Los Angelos Rams vs de Kansascity Chiefs: een historische wedstrijd (net als Nederland-Duitsland).
Sharon en Anke hebben zelfs nog een bushwalk (om de hoek) gedaan. 5 kwartier door de bush. Voor ons diner staat de champagne al klaar voor het vieren van onze eerste, gezamenlijke vakantieweek. Anke en Sharon gaan lopend de berg naar beneden even zalm halen. Ik pik ze op met de auto.
We hebben weer een heerlijk, homecooked meal (zoete aardappelen, zalm, groene asperges, etc..) en bespreken het afsluiten van onze vakantie op het Noordereiland.

Morgen vertrekken we voor de komende week naar Queenstown, op het Zuidereiland. We hebben de hotels geboekt en met een bezoek aan het visitorsinformation center gaan we het verdere programma invullen: voor elk wat wils...

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009