dag 1 Woensdag 12 juli, Holiday one, Amsterdam - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 1 Woensdag 12 juli, Holiday one, Amsterdam - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 1 Woensdag 12 juli, Holiday one, Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Hein

12 Juli 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Eindelijk vakantie….pfff, we zijn er aan toe. Half 6 gaat de wekker, Anke laat Joris in “de Zump” uit, samen nemen we een havermoutontbijt, terwijl het ondertussen in Culemborg “pipesteels” regent; heerlijk om met regen op vakantie te gaan. Toon brengt ons kwart voor 7 met de Passat naar Schiphol, want hij kan vervolgens doorrijden naar zijn werk. We hebben een beetje file, dus hij zal nog moeten doorrijden om op tijd te komen (redactie. hij komt dus een kwartier te laat).
Anke en ik zijn ruimschoots op tijd in Amsterdam: voor 8 uur lopen we Schiphol binnen en voor 9 uur hebben we de koffers ingecheckt bij British Airlines en zijn we al door de Security. We hebben nog ruim de tijd tot ons vertrek naar London om 11.40 uur en laten de vakantie alvast beginnen met een heerlijke cappucino en de Volkskrant, Holland First... Ons vertrek begint goed, want er staat een vliegtuig op de startbaan in de fik!? Het lijkt business as usual, want niemand kijkt er van op en alles gaat gewoon door. Ok, doen we dan ook maar.
De vlucht naar Denver ging voorspoedig. Het vertrek was iets vertraagd, ook de tussenlanding in London dus, maar het verliep vlotjes: we hadden nog de tijd om als lunch een broodje gezond te scoren. We kwamen aldus later dan de geplande tijd in Trumpcountry. De Osbornes wisten dat natuurlijk al en haalden ons op en namen ons mee naar Boulder. Zij waren de hele nacht in touw geweest, want een van beide Geryhounds had 's-avonds een dubbele beenbreek opgelopen: die moest dus geopereerd worden. De plannenmakerij met elkaar (wie gaat wanneer in het huis en het Rocky Mountains Cabin) is tijdelijk, gezien afgewacht moet worden, hoe het met de hond gaat.
De Osbornes hebben een prachtig (Joekel!) van een huis (stel je ons huis met tuin voor, en van hun is alles 4 keer zo groot) op loopafstand van Historic Chautauqua Park, waar prachtige wandelroutes beginnen. Ze hadden een lekkere pizza gemaakt met salade en na een korte kennismaking en rondleiding gingen we slapen. De eerste nacht blijven we in het Osborne huis slapen en morgenochtend bij het ontbijt bespreken we of wij in het huis blijven of toch naar hun vakantiehuis in The Rockies gaan….. of een combinatie van beide.
Heleen zorgt vandaag voor Joris, die morgen naar de voor hem bekende hondenopvang in Buren gaat. Hopelijk heeft hij het ook naar zijn zin met nieuwe vriendjes en vriendinnetjes. Welterusten.
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009