dag 9, donderdag 20 juli: shopping time! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 9, donderdag 20 juli: shopping time! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 9, donderdag 20 juli: shopping time!

Blijf op de hoogte en volg Hein

20 Juli 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Gisterenavond zijn we niet naar de farmersmarket gegaan of een pizza wezen eten bij S&C. Op HBO The Game of Thrones kijken, maar we kregen dat kanaal niet aan de gang, dus hebben we maar The 100 gekeken op Netflix. De komende tijd ook eens zoeken naar Westworld, lijkt leuk te zijn.
We hebben vandaag lekker tot 8 uur in ons nest gelegen, heerlijk. Ook voor Anke, die afgelopen week al tig om 5 uur op was. Havermout als ontbijt, beetje buiten rond gehangen in de prachtige tuin. In plaats van naar Denver te rijden, hebben we de Harly vandaag online gehuurd. 20 juli 2017 zal duidelijk op onze bankrekening te zien zijn, want er volgen nog meer uitgaven vandaag.
Om 11 uur op naar onze vaste koffiebar: Alpine Modern (3 bergjes logo) in onze straat, onze 2 cappu’s en een lekkernij. Hier hebben we onze route van a.s. maandag met de Harly Davidson Electra Glide uitgestippeld: vanuit Denver via Idaho Springs, via Georgetown en Copper Mountain naar Vail over de Highway 70, en vice versa.
Daarna door naar de stad. De University Bike Shop in: mooie racefietsen, Cannondales en Specialized, sterk afgeprijsd (zeker met Nederland), maar toch met mooie prijskaartjes. En een afgeprijsd oudje: Giant Defiance, full Carbon, Shimano Ultegra en discremmen voor 1350, euro. Gelijk meenemen en voor 7 tientjes in een kartonnen in het vliegtuig naar Nederland meenemen? Ook een full carbon Cannondale Synapse, helaas Chimano 105 en no disc, maar voor 1700 euro. Ff over nadenken. “We kijken eerst even verder hoor”. Langs de weg staat een mooie Maseratie: even een foto van Anke maken en Charlie een foto sturen, dat we deze gehuurd vandaag hebben, hihi.
Pearlstreet in voor ons eerste lunch buitenhuis, bij Riffs. Hier hebben we 2 jaar geleden al eens met happy hour gegeten (tussen 5 en 6 met een flinke korting op een 3 gangenmenu) en dat was uitstekend. Nu een smaakvolle Chickensalade, een Red Trout (wist niet dat er ook rode forellen bestonden), een Hefe Weizen en een glas Rose uit Loire gebied:ppffffrt, niet te drinken deze azijn Rose. Met tegenzin de bediening geroepen en maar een rode wijn uit de Pfalz besteld: hetzelfde laken een pak! Nou zeg: we vinden onszelf echt geen types die zomaar dingen terugsturen, maar 12 dollar voor een glas wijn is echt geld en dan moet er wel echte wijn komen. Opnieuw de waiter geroepen. 3x is scheeprechts: een Riesling dan maar. Die kon gelukkig wel door de beugel. Jammer, want de chicken was echt lekker en de trout was bijna perfectie. We hebben nog een compliment aan de kok gegeven, maar de rekening kwam razendsnel!? Tja. Niet lang getreurd, het is vakantie.
Daarna startte de dag pas echt met een Queeste: niet naar de tekst van Radar Love van de Golden Earring, maar van echte oorbellen. Van een oorbel was een “pootje” afgebroken en met 1 oorbel lopen ziet er natuurlijk, zeker niet in Boulder, niet uit. Dus, we hebben geshopt in Pearlstreet: juweliers zat en natuurlijk keuzestress; naast nieuwe die ze gekocht heeft, hebben we nog een Top 3 samengesteld van prachtige oorbellen en Anke slaapt er nog een paar nachtjes over, voor ze besluit welke het wordt (of niet).
In Pearlstreet nog een fietsenwinkel Full Cycle binnen gelopen, waar ik 2 jaar geleden 2 racefietsen heb gehuurd en dat was prima spul. Nu zat er ten opzichte van University cycles niets bij. Wel zit er nu een koffiebar in de winkel, een ideetje voor Joop Dokman?
Het zou gaan regenen?, maar nog niks gezien, wel wat horen rommelen. Terug haar huus met een ijsje onderweg. Nog even naar Boxcar gelopen voor een koffie: nog net zo lekkere koffie als 2 jaren geleden!
We hebben vanuit ons huis nog met Susan gebeld om vanavond (nog?!) een kopje koffie in de cabin te drinken, maar dat vonden ze te druk (ze waren nog steeds in de weer met hun honden). We hebben afgesproken om na onze hike van dit weekend van Crested Butt (bjoet) naar Aspen en terug, te bellen om langs te gaan.
Vanavond wat fruit gegeten, een boekje in de bank en uitkijkend naar Aspen: hiken met Sharon en triken met Charlie: we heb echt zin in dit hoogtepunt in onze vakantie… Nog 1 nachtje slapen…
Zou het toch nog gaan regenen?
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009