dag 10 vrijdag 21 juli Snowmass - Reisverslag uit Snowmass Village, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 10 vrijdag 21 juli Snowmass - Reisverslag uit Snowmass Village, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 10 vrijdag 21 juli Snowmass

Blijf op de hoogte en volg Hein

21 Juli 2017 | Verenigde Staten, Snowmass Village

Anke heeft vanochtend haar nieuwe blouse terug gebracht, die ze speciaal gekocht had voor haar weekend wandelen: een knoopje eraf, jammer.
We drinken een kopje koffie bij ons vaste adres en Sharon komt ons met haar companycar om 11 uur ophalen. Charlie komt tegen zessen ons achterna met zijn Van en trikes, want hij moet vanmiddag nog werken.
Wij hebben de koffers al gepakt voor een lang weekend in Aspen! A&C gaan 2 dagen wandelen! Aspen-Crested Butte op zaterdag en op zondag terug.
Het wordt een lange rit naar Aspen, maar onderweg stoppen we in Columbia Sportswear Company. Dit lijkt wel op onze outlet, zo goedkoop: leren riem, 2 bandana’s, 2 korte broeken, suède instapschoenen, dik wollen vest, sokken en slippers. Ook pakken we drive inn Starbucks: ik wist niet dat die bestonden!
We rijden door naar “hanging lakes”. Om half zes beginnen we met een prachtige wandeltocht, steil omhoog klimmen met veel bos en bruggetjes over het water (bergbeekjes) met een kadootje op het eind: een waterval met een klein meer. Er zit vis in ook nog. Hoe is dat mogelijk?
Op de weg terug begint het te donderen en onweren. Gevaarlijk ook, want het wandelpad (trail) fungeert als beek: het water komt ons behoorlijk achterna. Als we om 19.30 uur beneden zijn, lopen we door de modder en hebben we het water in onze schoenen staan. Snel naar de auto en snel naar het hotel om droge kleren aan te doen.
Daar zit Charlie boos te wachten, want we hebben niks laten horen en hij dacht dat er wat ernstigs gebeurd was. Maar ja, op die hoogte heb je geen internet of ontvangst met je mobiel.
Vervelend is het ook voor A&C, want hun schoenen zijn zeiknat en zij moeten morgen 2 dagen wandelen?! Eerst maar even droge kleren aan doen en naar het hotel in Snowmass in de buurt van Aspen: bij het Hotel Wildwood komen we aan met een prachtige verlichting tussen de bomen: dat ziet er sprookjes achtig uit, maar het hotel lijkt iets gedateerd.Wij zitten in kamer 336 en zij in 268, zij gelukkig strak aan de weg. Charlie wil zijn trikes niet in de auto laten en dus laden we die uit en zetten deze op zijn hotelkamer.
We gaan op zoek naar eten, want we hebben veel honger na de reis, het nat worden en het inchecken. We doen een snelle hap, spaghetti, penne en lasagne en een salade. Lekker veel koolhydraten en ze hebben er gelukkig wel een lekker biertje (Corona) bij.
Terug in het hotel gaan we met de 2 haarfohnen eerst maar eens de natte wandelschonen drogen. Wonderwel: het werkt. Zo tegen half 1 gaan we naar bed en eigenlijk te laat, want we moeten met zijn allen morgen vroeg op: de wandeling, waarmee we met het plannen van onze vakantie rekening hebben gehouden: Aspen-Crested Butte! Befaamd en veel mensen in Colorado kennen deze trail en weten ook hoe zwaar die is.
Hoe zwaar, horen we morgenavond!

Verslag uit: Verenigde Staten, Snowmass Village

Hein