Dag 17 vrijdag 28 juli ’17 The Planets - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 17 vrijdag 28 juli ’17 The Planets - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 17 vrijdag 28 juli ’17 The Planets

Blijf op de hoogte en volg Hein

28 Juli 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Vanaf ons terras (wat een uitzicht) hebben we een prachtig uitzicht op de Flat Irons, als ik dit schrijf. Wat boffen we weer met onze huizenruil.

Het concert gisteren in Chautauqa was prachtig. In plaats van de bus te pakken naar het concert zijn we gewandeld, 20 minuutjes, om de hoek. Om 7 uur was het nog lekker warm (zweten dus.).
We konden helaas niet naar binnen, want er was een security issue: de deuren bleven dicht. Na 10 minuutjes kon iedereen opgelucht naar binnen. Geen idee wat er was, maar alle (dames) tassen werden standaard gecontroleerd en dit geeft toch wel een veilig gevoel (dat ze blijven opletten).
We hadden een mooie plek voorin, echter naast ons zaten mensen op de verkeerde nummers. Zij wilden met zijn zessen naar ons opschuiven. Hmm. Even de service erbij gehaald. Hij wilde niet de hele rij laten schuiven en deed ons vervolgens het voorstel nog meer naar voren te gaan zitten op lege, andere plekken: mooi! Het bleek niet uitverkocht. Zo zaten we nog verder naar voren. Flesje water en een programma boek: laat het maar beginnen.2 uur muziek met een kwartier pauze.
Eerst hebben we geluisterd naar Gaude van Julian Wachner en daarna the poem of ectasy van Alexander Scrabin. Bij ectasy krijg je een beetje beeld hoe het orkest er tegen aan ging... alsof ze allemaal een pilletje hadden genomen. Als je bedenkt dat er alleen al 30 violisten zaten, dan krijg een idee hoe groot het orkest was en het geluid dat ze in theorie kunnen produceren. Het klonk prachtig in de grote, houten schuur uit het jaar 1900 met 1350 zitplaatsen.
Na een korte pauze kwam het hoogtepunt van de avond: the Planets van Gustav Holst: geen Duitser, maar een echte Brit, geboren in Oxford!
Achter elkaar volgde muziek, gebaseerd/gerelateerd op/aan de planeten: Mars, bringer of war, Venus, bringer of peace, Mercury, the winged messanger, Jupiter, the bringer of jollity, Saturn, the bringer of old age, Uranus, the Magician en Neptune, the mystic. De muziek werd ondersteund door visuele effecten op een beeldscherm. Knap hoe de muziek in de pas liep met de beelden (of andersom).
10 voor 10 was het afgelopen. In de nog warme avondlucht zijn we naar huis gelopen.

Vandaag zijn we gaan flaneren, shoppen, chillen, genieten. We gaan niet naar Vail/Dillon, etc..voor een outdoor concert of trail, want we hebben geen zin om weer in de auto te zitten en uren onderweg te zijn, terwijl het hier gewoon mooi vertoeven is.
Shoppen in the mall, 29th, Apple winkel, etc... Voor Heleen moesten we op zoek naar Bobbi Brown: een hotte beauty line uit de VS. Hier dus te koop bij Nordstrom. Bij Aquaworld hebben we 6 Koi karpers (eigenlijk 4, maar bij 5e de 6e gratis, daar doen NL-ers het voor) voor hun vijver gekocht om de Osbornes te verrassen. Eens kijken of ze dat zondag bij de BBQ zien.
Bij Starbucks hebben we Icecoffee besteld, maar dat doen we niet meer. Toch maar even op de gebaande paden blijven.’s-Avonds zijn we gaan uit eten: een nieuwe Italiaan; zalm en lasagne. We hadden niet gelunched, dus binnen 1,5 uur stonden we weer op de stoep. Dat ging er goed en snel in.
Na het eten hebben we Guus en Maddy (Nederlanders uit Nijmegen, die in het huis van Donna en Kira zitten, waar we 2 jaar geleden zaten). Zij waren blij verrast. We hebben een heerlijk kopje koffie gedaan en verhalen gedeeld. Om half 11 maar eens naar huis en naar bed. Typisch Nederlanders, lekker gezellig lang blijven hangen.
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009