dag 4, woensdag 14 november, Upper Hutt - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 4, woensdag 14 november, Upper Hutt - Reisverslag uit Upper Hutt, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 4, woensdag 14 november, Upper Hutt

Blijf op de hoogte en volg Hein

14 November 2018 | Nieuw Zeeland, Upper Hutt

We zijn gisterenavond nog even Upper Hutt in geweest: veel geldpinautomaten en veel snelle, vette hap eettentjes met veel aziatische invloed (noodles). We moeten dus nog op zoek naar een leuk restaurantje voor by candle light.

We hebben vannacht eindelijk weer eens in een echt bed geslapen, in plaats van een vliegtuigstoel. Met ons buikje vol, met een biertje, zelf gemaakte kippeboutjes, aardappels, sla en yoghurt na, hebben we heeeerlijk geslapen in hun grote, zachte bed.... tot een uur of vier. Toen begon eerst de telefoon van Anke te bliepen (dat klote ding heb ik maar onder een stapel handdoeken in de badkamer gelegd, want daar zit natuurlijk een vingerafdrukbeveiliging op) begint om kwart over vier een f*king vogel de Nieuw Zeelandse vogeltjesdans te zingen.... (het is inderdaad dan nog donker, ja). En aangezien alle goeie dingen in drie komen: er rijdt hier ’s-nachts ook nog een lawaaitrein voorbij.
Dan ben je in het mooiste land ter wereld, je eigen plek onder de zon, hoeft niet te werken, een prachtige vrouw zonder pyama naast je in bed, de kinderen uit huis en dan heb je dit, ppfff. We hebben maar een zwaar leven, we zullen het ergens mee verdiend hebben.

Het is gelukkig veel warmer dan we dachten: ’s-Ochtends om 8 uur hebben we al volop zon. Lekker ontbijtje: bruin brood, pindakaas, kaas en koffie, hmmm. Anke heeft bijna de klok rond geslapen: “goede morgen schat, het is bijna tien uur”.

We hebben onze huizenruilers gisteren laten weten, dat we er zijn. Vandaag hebben we Sharon en Charles (in het vervolg S&C) opgehaald van het vliegveld. Het links rijden gaat steeds beter. Ze hadden wat pech met een van de koffers: de rits was kapot en ze hebben provisorisch ductape erom gedaan. Alleen pech, dat ze er batterijen in gelaten hebben, dus voor de douane bij de controle moest de koffer weer open. Ook hebben ze een boete gehad voor een appel, die per ongeluk meegenomen was. Het huis vonden ze erg mooi en we hebben buitenshuis gelunchd en S&C hadden nog een verrassing. Die kwam na de lunch.
We hebben in Upper Hutt lekker bij gekletst, buiten op het terras gegeten (fritters/pannekoek van corn) en ons programma samen door genomen. We zijn de visitors informatie (VVV) in geweest. Er was een leuke dinosaurus tentoonstelling. Voor fietsen/MTB huren konden we daar niet terecht en ook niet verderop in Upper Hutt, wel in Lower Hutt. Aansluitend hebben we de boodschappen voor onze hike morgen (stairway te Heaven te Paekakariki) gedaan in de Countdown (supermarkt) en ook weer buiten! op een terras een bakje koffie gedaan. Het is fantastisch weer (zon/20 graden) hier.
Terug naar het huis hadden S&C nog een verrassing voor ons: ze hebben een drone bij zich. Het is nog ff wennen hoe het werkt, maar het vliegende apparaatje maakt spectaculaire foto’s. Morgen neemt S&C de drone mee op onze costal hike.

We hebben daarna thuis stevig gedineerd: coleslaw, sla, zalm, kippetjes, zoete aardappelen, gemengd fruit met ijs na. Nog een beetje nagebabbeld en tegen kwart over 10 naar bed. Morgenochtend staan we om 8 uur op voor onze eerste hike.

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009