Dag 11, 21 november, Wellington-Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 11, 21 november, Wellington-Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 11, 21 november, Wellington-Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Hein

21 November 2018 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Stipt op tijd stond om half 7 de airport shuttle (met aanhangwagens voor alle koffers) voor onze deur. M.a.w. om half 6 stonden we op. De 3 rugzakken waren al klaar (de 2 grote checken we in, want binnenlandse vluchten gaan hier razendsnel).
Op het vliegveld van Wellington (klein in vergelijking met Schiphol) hebben we de boarding pass zelf uitgeprint en ook ook de rugzakken/koffer zelf van een label voorzien en ingecheckt. Dat gaat dus lekker snel. Helaas bleek het vliegtuig vervolgens 35 minuten vertraging te hebben, maar goed: we zijn op vakantie, no worries...en we hebben een gezond ontbijtje genomen. De vlucht (uurtje en 20 minuten) ging prima, water, koffie en koekje om vervolgens fantastisch mooi in Queenstown te landen, tussen de meren en besneeuwde bergtoppen.... met weer een zonnetje.... het blijft maar duren. Schitterend. We zijn op het Zuidereiland!

In Queenstown airport hebben we de gereserveerde huurauto opgehaald en bleek Alamo mijn autorijbewijs niet te erkennen, terwijl ze konden zien dat alles betaald was: mijn toekenningen op mijn NL rijbewijs stonden niet in het Engels, dus dat konden ze niet lezen. Het feit, dat we in Wellington via Thrifty al eerder een auto hadden gehuurd, trok hun niet over de streep. We zijn nuchtere Hollanders en blijven cool. Dus plan B, de auto op het rijbewijs van Charlie gezet. Kon die ook lekker links rijden en mijn rijbewijs werd “vertaald”. Konden we op het vliegveld ondertussen wat folders van visitorsinformation halen om te kijken wat we gingen doen: zip-seilen, riverraften, para-sailing, bungee jumpen, hiken, biken, etc... a lot to do here. Binnen een half uur hadden we een dozijn aan brochures/formulieren en ook een goedkeuring voor mijn rijbewijs middels een officieel formulier (kosten 30 euro).

Met de auto zijn we vervolgens in een kwartiertje naar Queenstown gereden, met Charles achter het stuur, om nogmaals een aantal VVV’s (ze hebben er hier meer dan 10!) in te gaan en we hebben nog wat in de stad gewandeld: veel jonge lui uit alle landen, maar zeker veel Chinezen. Aan de haven met uitzicht op het meer, zijn we in een Ierse pub buiten gaan lunchen: stew, hamburger, gefriteerde uienringen met friet en uiteraard een Guiness. We bespraken wat we in Queenstown zouden gaan doen.

Daarna zijn we met onze Quashcay naar de YHA Lakefront aan het meer Wakatipu gereden: een mooi/redelijk nieuw hostel met zicht op het schitterende meer en bergen met witte sneeuw op de toppen. Het Rydges hotel ligt naast ons vanaf 177 dollar per nacht. Alleen voor de eerste nacht hebben we private rooms kunnen bemachtigen. Voor de 2e nacht had ik een kamer met zijn vieren geboekt (want elders was alles tig-keer zo duur), maar dat vonden S&C geen goed idee/surpise. Ze hebben voor morgen zelf wat via Air B&B gezocht.

Sharon, Anke en ik zijn daarna een korte steile hike van een 1 uur gaan doen (1 km.), waarna we met de Gondel naar beneden konden. Charlie ging met de auto wat cruisen langs het meer naar Lenorch. Waarschijnlijk een superroute. Wat we gezamenlijk daarna of morgen gingen doen, daar kwamen we niet uit; dus de troepen werden gesplitst. Anke en ik gaan morgen 100 km. biken, vanuit Queenstown via Frankton naar Arrowtown om vervolgens te eindigen in Gibbston, inclusief versnaperingen, lunch met op het einde/finish een stop bij een winery (dan mag het). We hebben het ter plekke geboekt. Ook commercieel voor hun leuk een winery, want we worden aan de finish met een shuttle opgehaald en dan kunnen er ook een paar gekochte flessen wijn mee! S&C gaan nog bekijken wat ze gaan doen.
Na onze klim hebben we bij Starbucks nog een bakkie gedaan en daarna langs het meer terug gewandeld naar onze YHA. Charles was nog niet terug, maar zou er zo zijn. Misschien gingen S&C nog samen de stad in. We konden nog naar een icebar (incl. Jas, muts, handschoenen) waar je iets kon drinken en je ijsglas op de grond kapot mocht gooien. Misschien een volgende keer en/of wat meer voor het jonge spul!

We hebben zin in morgen.’s-Middags wordt wel regen voorspeld, maar we zijn voorbereid (kleding) en die regenvoorspellingen, daar klopt tot dusver geen hout van. Morgen meer en we zullen proberen nog wat foto’s te posten. Kia ora!
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009