dag 15, dinsdag 19 juli, Craigdarroch castle - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 15, dinsdag 19 juli, Craigdarroch castle - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 15, dinsdag 19 juli, Craigdarroch castle

Blijf op de hoogte en volg Hein

19 Juli 2016 | Canada, Victoria

Dag 15, Dinsdag 19 juli, Craigdarroch Castle

De dag startte met een beetje bewolking, maar al snel kwam de zon door en de komende week hebben we alleen maar sunshine! Ook in Nl is het mooi weer, hebben we begrepen en dat wensen we natuurlijk iedereen toe.
Vanochtend hebben we rustig langs de beach gewandeld. In 1956 heeft Miss Marilyn Bell, als 1e vrouw en 1e Canadese van de VS, Port Angelas naar hier, Victoria gezwommen (35 kilometer door zee zwemmen!!!). Dan verdien je wel een statue en foto op een blog. Roderick Finlayson is een ander verhaal. Hij kwam hier in 1844 en verjoeg de indianen, die hier een fort? Hadden.
Anke heeft weer een boek uitgelezen: my brilliant friend van Elena Ferrante. Prachtig, maar helaas deel1 van 4 delen. Dat wordt dus zoeken naar de andere delen.
Eindelijk hebben we ook buurman Duncan even ontmoet en gesproken, toen we gingen lunchen: aardige man. Hij was in de tuin aan het werk en wist te vertellen, dat de grote bomen hier in de straat Spanish Chestnut trees (eetbare kastanjes) zijn. Maar ook zien we hier overal mooie grote eiken bomen van honderd jaar oud. Deze lijken in Nl van de aardbodem verdwenen.
Met de auto naar Oakbay, bij het Oakbay beachhotel, waar we in Kate´s cafe hebben geluncht. hique en mooi plekje om te zitten. Vandaag was het er rustig, maar Anke werd een beetje onrustig, dus op tijd naar huis. Op de weg met de auto terug hebben we nog het “kasteel” Craigdarroch Castle bezocht: een griezelige naam, maar eigenlijk een supergroot huis (mansion), wel in rots opbouwd (echt vakwerk) en je kon zien, dat de opdrachtgever in het geld kon zwemmen. Het kasteel is 100 jaar oud en ziet er picco bello (haast net opgeleverd?!) uit, ook omdat er nooit is gevochten.
Voor een bakje koffie en een ijsje (het werd warm in den auto) zijn we bij Spinnakers brew pub (combinatie van brouwerij, uitspanning, restaurant) gestopt, met een fantastisch mooi uitzicht op de baai en de startende watervliegtuigen. De mooie plekjes voor de restaurants moeten ze hier nog ontdekken, want de dichtheid is laag, maar dat zal met de toename van het toerisme niet lang meer duren. Ook het zelf gebrouwen bier (die 50 soorten gaan we later proeven) zal hier fantastisch zijn, maar de cappucino hebben we als eens beter gehad. Wel een sfeervol tentje om eens terug te komen?
Aangezien we konden zien, dat de watervliegtuigen zachtjes landen en starten gaan we zondag definitief met het watervliegtuig naar Vancouver, ondanks de pijnlijke schouder van Anke, moedig.
Bij terugkomst snel starten met het eten koken, want we hadden een kipfile uit de diepvries gelegd. Vervolgens worden we door Justin en Michele uitgenodigd. We nemen ons eten (kipfilets met salade) mee naar de overkant van de straat en we hebben van een heerlijk diner (o.a. homemade lasagne), super gezelschap en van 6 tot 9 een heerlijke tijd buiten in hun tuin samen gehad. Ze moeten absoluut eens naar NL komen.
Thuis pakken we een kopje Celestial Seasonings, Herbal Thee, Sleepytime Vanilla, die we gekocht hebben: die wordt gemaakt in Boulder, Colorado, waar we vorig jaar de fabriek hebben bezocht!
Nog ff het gras gesproeid, want we gaan 2 dagen weg: eindelijk whalewatchen en coastwandelen. exiting!!!

Kort nachtje slapen, want morgen gaan we naar Ucluelet, bijna 6 uur rijden, dus op tijd op…
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009