Dag 6, vrijdag, 16 november, Ruapehu National Park - Reisverslag uit Paekakariki, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 6, vrijdag, 16 november, Ruapehu National Park - Reisverslag uit Paekakariki, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 6, vrijdag, 16 november, Ruapehu National Park

Blijf op de hoogte en volg Hein

16 November 2018 | Nieuw Zeeland, Paekakariki

We hebben allen lekker kunnen slapen op de flinke wandeling van gisteren. We zijn op tijd naar bed gegaan en hebben vergeten de vuilniscontainer buiten te zetten. Oops: dat moeten we niet vergeten volgende week te doen.
We ontbijten op tijd, want om 9 uur willen we in de auto zitten naar Ruapehu: een dikke 4 uur rijden. We rijden door het prachtige binnenland van het Noorder Eiland: behoorlijk bergachtig en veel groen. Er wordt veel aan de weg gewerkt met oponthoud. Onderweg stoppen we in Foxton om aan de beach ff koffie te doen. Er is echter wel een prachtig strand aan de Oceaan, maar niks om te drinken en we rijden Foxton in en wat blijkt: daar staat een Hollandse Windmolen?! Met een winkel waar ze drop verkopen en koffie met heerlijke appeltaart, speculaas, ... Charlie heeft met zijn drone een prachtige opname gemaakt.

Time flies en we rijden stug verder. Onderweg zien we watervallen (we stoppen even bij een lookout) en het gebied is prachtig met allerlei bloemen, varens, bomen en veel schapen en heel veel koeien.
In Wanganui (daar begint de grootste rivier van NZ, een beetje de Donau kun je zeggen) stoppen we voor de lunch in een fusion restaurant, de Blend. Anke drinkt er een vreemde Japanse groene thee, hmmm. Daar lijkt een zeepsmaakje aan te zitten. Sharon eet groene, vegetarische dumplings, Charlie heeft een pasta schotel en ik een kip teriyaki. Het is uitstekend verzorgd met gewoon water erbij. Tussendoor kopen we nog carbon wandelstok. Daarna weer hop in galop door met de reis.

Om half 6 checken we in het gereserveerde Park Hotel. We boeken het transport voor morgen: we worden gebracht door de shuttle naar de ene kant van de berg (Mangatepopo car park) en ophalen aan de andere kant van Mount Tongariro summit (1967 mtr.) bij Ketetahi road (niet echt fijn Nederlands, maar ja...).
Om 7 uur gaan we eten in de buurt: we babbelen wat en zetten de laatste puntjes op de i in het restaurant The Station, Findlaystreet, ook weer een leuke lokatie: een voormalig station aan het spoor: goed eten, wild, chicken, pompoensoep en risotto, dus een aanrader. Een Amerikaanse jonge knul heeft de Alpine Crossing onlangs 2 keer gedaan: valt wel mee zegt hij (maar ja, hij is 35 jaar jonger).
Half 10 zijn we terug in het hotel en moeten we de rugzak voor morgen nog pakken: 5 liter water, bananen, appels, nootjes, energiebars, brood, pringles, van alle gaat mee, inclusief Hollandse dropjes!!!

Om half 11 gaan we naar bed, want om half 7 is het ontbijt en om 7 uur zitten we in de shuttle voor een half uurtje rijden. M.a.w. om half 8 staan we morgen aan de voet van de berg: het weer ziet er goed uit, het kan 19 graden worden, maar het zal koud (5 graden) beginnen, door het wandelen krijgen we het warm, boven op de berg weer koud (muts en handschoenen) en op de weg naar beneden, in de middag, waarschijnlijk een buitje. Dat wordt dus kleren uit, aan, uit aan. Maar, we zijn tenminste op alles voorbereid: regenjas, wandelbroek,-schoenen, thermo ondergoed, regenbroek, etc...

Spannend, maar we hebben er zin in: 8 uur wandelen....de hele berg over.... morgen meer...en kunnen we zeggen: das haben wir geschafft!

(foto’s volgen nog, maar we hebben zo weinig tijd om alles te doen).
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009