Dag 7, zaterdag 17 november, Alpine crossing - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 7, zaterdag 17 november, Alpine crossing - Reisverslag uit National Park, Nieuw Zeeland van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 7, zaterdag 17 november, Alpine crossing

Blijf op de hoogte en volg Hein

17 November 2018 | Nieuw Zeeland, National Park

Alpine Crossing ofwel the Dutch beats the Americans

Iedereen was behoorlijk opgewonden vandaag: de Alpine Crossing, 20 km. wandelen in vulkanisch gebied. Deze activiteit komt onherroepelijk in onze TOP 3 van NZ te staan.

We hadden een vlot ontbijt in het Park Hotel te Ruhapuhu, want de bus zou 7 uur klaar staan en dat was ook zo: iedereen stapte snel in. Charlie keek er wel een beetje tegenop. De bus was lekker op weg naar de track, toen de chauffeur moest uitwijken en in de berm terecht kwam. Hij kon niet meer voor- of achteruit. We konden met zijn allen uitstappen. Potverdorie: we zouden om half 8 starten en nu stonden we langs de weg! De emoties liepen hoog op. De natuurlijke selectie van moeder natuur werkt nog niet vlekkeloos, want de chauffeur was niet de slimste. Hij probeerde de bus weer op de weg te krijgen en toen we muurvast zaten, vroeg hij of iedereen wilde uitstappen, pfffffffffffff.
Gelukkig kwam er snel een nieuwe bus en konden we toch nog starten, wel een half uur later.

Om 8 uur gingen we de track op en het was fantastisch, spectaculair, amazing, great, you never seen before. En het weer was superfantastisch: we begonnen met 8 graden en daarna werd het 19 graden!!! De regenjas kon dus in de backpack blijven. We hebben het groene, het bruine en blauwe lake gezien (wacht maar als je de foto’s ziet). Het was mooi aangelegd, versterkt, met trappen, houten vlonders en zelf met toiletten zo her en der onder weg: super. Want het vele eten en drinken moet er ook weer uit. 6 liter water, energiebars, dropjes, kauwgum, chips, pringles, wraps, bananen, appels, blue berries, brownie, etc.. Charlie liet de drone nog een paar keer de lucht in gaan en we wachten op de super video’s van hem.
In totaal krankjorum, want 20 km. klimmen, stijgen, dalen, klauteren, met kettingen, water, bruggen, sneeuw over, etc.. is zonder training nauwelijks te doen.
Het laatste stuk was nog een kadootje: 45 minuten door een tropisch regenwoud met fluitende vogels.

Wij, de Hollanders, waren om 16 uur, 44 minuten en 12 seconden op de finish. De Amerikanen (S&C) kwamen pas om half 6 (hehe). Bij de finish schoot er bij Charlie nog flink de kramp in toen hij in de bus wilde stappen. Eerlijk=eerlijk: Anke en ik waren ook niet meer zo fris en de hiel, kuiten, de tenen konden we goed voelen (wat niet).

Bij terugkomst (kwart voor 7) zijn we naar Schnapps geweest om te eten, zonder douchen want anders zou het te lang duren. Jammer, dat we daar door de hottub niet konden gebruiken, want dat zou een weldaad voor de spieren geweest zijn.
Schnapps, 100 mtr. van ons hotel vandaan (want hier zou de eerste bestelling 1 uur duren) hebben we fish&chips, hamburger en 2 geitenkaas salades gegeten. 3x raden wie de salades hadden. Slaaptablet hebben we niet nodig, zeker met 1 ltr, bier naar binnen. Een leuk zaakje trouwens: alles aan de bar bestellen en gelijk afrekenen.

Voor 9 uur terug naar het hotel, want dan kunnen we nog koffie bestellen. Toen ging langzaam het lichtje uit....
Snel naar bed, geen sex meer, want morgenvroeg om 8 uur ontbijten en om 9 uur op weg naar Whakarewarewa voor de Redwoods mountainbike tocht om 13 uur. We hebben er zin in, al gaat het wel regenen. Ach, we zijn Nederlanders...
Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009