dag 2, woensdag 6 juli, London Drugs - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu dag 2, woensdag 6 juli, London Drugs - Reisverslag uit Victoria, Canada van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

dag 2, woensdag 6 juli, London Drugs

Blijf op de hoogte en volg Hein

06 Juli 2016 | Canada, Victoria

Dag 2, 5 juli, London drugs

Heerlijk geslapen in het hoge boxspringbed. We hebben lekker beneden gedoucht (boven is nog under Construction) ontbeten, aansluitend de wandelschoenen aan en langs de beach gewandeld: er ligt veel drijfhout hier (lijkt red cederachtig). Veel mensen buiten, die de hond uitlaten en lekker wandelen. Het Beacon Hill Park is heel dichtbij.
Toevallig hebben we Sarah en Kyle nog gezien, voor die weer terug gingen naar hun woonplaats: Campbell River, 3 uur naar het Noorden. Ze hebben bij Stephanie geslapen. Die woont hier om de hoek.
De koffers uitpakken en alles zijn plekje geven. Andy en Nelly hebben wat plek vrij gemaakt (ook al is er plaats genoeg in hun enorme woning met 3 woonlagen).
We hebben op advies van Kyle de Wifi aan de praat gekregen: de security code in kleine letters in plaats van hoofdletters was de oplossing, pffff. Door de vertraging op internet loop ik gelijk achter met mijn waarbenjenu.nl. Morgen maar enkele verslagen tegelijkertijd posten. De foto’s komen dan later wel. Geen cappucino apparaat hier, maar zelf op de ouderwetse manier heerlijke filterkoffie gezet met koekje erbij: dat smaakt.
Het thuisfront werd ongeduldig waar de foto’s bleven, dus Anke heeft wat foto’s van het prachtige huis opgestuurd. Eerst ons transport gereed maken: de fietsen met tassen uit de schuur gehaald, zadels goed gezet en de fietsbanden opgepompt. Lekker rustig naar de Cookstreet winkels in de buurt gefietst: een gezellige verzameling van wat winkels, die we voor de komende tijd hebben ontdekt.
De euro is hier 1,44 Canadese dollar. Dat scheelt, want anders was het hier best duur. In de supermarkt, London drugs, hebben we wel 1 uur lopen snuffelen, een oplader voor de fotocamera van Anke gekocht en wat hebbe dingetjes (ook voor Dino).
Alweer lunchtijd! dus even wat zoeken om te eten: heerlijk in het zonnetje: tonijn- en kipsalade, wit wijntje en een Ale bier, ff extra tegen de zon insmeren, chillen door een beetje de Canadiens te bekijken: veelal casual gekleed, veel gympen, en genoeg tattoos.
Terug zijn we weer langs de beach, de harbour, de VVV (wat folders ingeslagen) gefietst: prachtige vergezichten over het water en heerlijk om even de beentjes strekken. Anke heeft inmiddels contact gelegd met Vincent Blankenborg (zoon van een broer van de moeder van Anke, Willemien), die ons graag wil ontmoeten en een quick tour de Victoria wil geven.
Weer “Thuis” aan de Marlboroughstreet lekker op ons deck (terras) een dutje in het zonnetje doen op de comfortabele buitenbank. Anke is in een boek begonnen: outlander.
Om 6 uur weer etenstijd: een boterhammetje of toast, met jam en Hollandse kaas, hmmm.
Tjonge, de tijd vliegt al voorbij.
We hebben bijna geen tijd om een filmpje te pakken. Gelukkig is daar Netflix: 2 series Marco Polo gekeken, want mijn favoriet “Sails” kan ik niet vinden en the last witchhunter met Vin Diesel.
Enkele kopjes thee: op dit alles moeten we kunnen slapen.
Anke is al naar bed, want Vin Diesel is net teveel van het goede.

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009