woensdag 27 juli ICT servicedesk - Reisverslag uit Roses, Spanje van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu woensdag 27 juli ICT servicedesk - Reisverslag uit Roses, Spanje van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

woensdag 27 juli ICT servicedesk

Door: Heino

Blijf op de hoogte en volg Hein

27 Juli 2022 | Spanje, Roses

Woensdag 27 juli ICT servicedesk

We genieten nog na van de leuke dag van gisteren. Ondertussen hebben we een nieuwe hobby uitgevonden: terrashangen. Na ons ontbijt zijn we “even” de stad ingegaan. Na een bakkie doen en blijven plakken op een terras zijn we om half 2 pas weer in het appartement. Time flies…

We moesten de stad in voor het definitief in orde maken van de wifi, echter nu geeft de mobiel van Anke ook problemen (Samsung Galaxy, duo sim). De batterij/accu loopt elke dag sneller leeg. Vandaag gaat er elke minuut in flight modus, zonder wifi en bluetooth en met alle apps gesloten, 1% van haar vermogen af. Ze krijgt hem/haar ook niet meer 100% geladen. Aangezien Anke onze huisfotograaf is, is dat natuurlijk niet handig. Dus vandaag geen nieuwe-, maar een compilatie van wat oude foto’s. Van mijn Nokia 6.1. wil je echt geen foto’s.

Na een bezoek aan twee (van de vijf) telefoonwinkels in Roses, zijn we geslaagd. Bij Red Mobile vermoeden ze, dat de telefoon corrupt is. Ja, ja, denk je dan. Je wilt zeker een nieuwe telefoon verkopen. Dat wil hij natuurlijk wel, maar hij bestelt wel eerst een nieuwe batterij en die heeft hij morgen. Dan sluiten we batterijproblemen definitief uit en zien we morgen verder. Anke heeft de nieuwe Galaxy S21 Ultra Plus Duo Sim gezien, dus ik heb een donkerbruin vermoeden wat er morgen gaat gebeuren. Alsof je voor een vuurrode nieuwe Ferrari staat… (en je hebt nog genoeg zwart geld). De Euro wordt tenslotte ook elke dag minder waard ten opzichte van de Dollar.

Een stabiele wifi krijg ik ondertussen boven op de berg maar niet voor elkaar. Na weer een bezoek aan mijn Spaanse vriend Ricardo (Nicodemus, Calle Llotja 21, Roses) krijg ik een mobiele wifi te leen met een aparte sim-kaart. Nico (let op de achternaam: Nico de Mus!) is hulpvaardig en ik krijg de gelegenheid om die oplossing vanavond uit te testen. En de mobile Wifi 4G doet het op mijn telefoon èn laptop!

Vanmiddag hebben we ons nieuwe intercomsysteem geïnstalleerd. We weten nu hoe het werkt. Het gemakkelijk communiceren met elkaar is op de fiets niet alleen veiliger, maar ook veel leuker. Nu nog praktisch en duurzaam op onze fietshelmen monteren.

Met alle problemen die we ondertussen opgelost hebben, kunnen we in Frankrijk niet alleen een servicebalie in het station voor (fiets-)toeristen openen, maar ook een eigen ICT servicedesk.

Vanavond gaan we weer naar Ona voor een lekkere salade. Morgen gaan we aan de slag met de planning van onze retourtocht en dineren we ’s avonds met Hesham. We eten dan paella, dat weten we nu al. Vrijdagmiddag lunchen we voor de laatste keer deze week bij Gaia. We wilden eigenlijk afgelopen week wat uitrusten, maar niks doen gaat ons slecht af (behalve terrashangen).

Met Owen (neefje van Anke) lijkt het gelukkig wat beter te gaan. Hij is in London geopereerd en dat lijkt te helpen. ‘Fingers crossed.’

Komend weekend starten we in Arles de terugreis op de fiets naar Nederland. Daar beginnen we met de fietsroute ViaRhôna. De Rhône loopt van Genève naar de Middellandse zee. Vanaf Arles fietsen wij stroomopwaarts langs de Rhône naar Genève. Oooh en daarna hebben we het toetje nog: de Rijn.

Verslag uit: Spanje, Roses

Hein