Zondag 25 september Mc Donalds day - Reisverslag uit Naujac-sur-Mer, Frankrijk van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Zondag 25 september Mc Donalds day - Reisverslag uit Naujac-sur-Mer, Frankrijk van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Zondag 25 september Mc Donalds day

Door: Heino

Blijf op de hoogte en volg Hein

25 September 2022 | Frankrijk, Naujac-sur-Mer

Zondag 25 september Mc Donalds day

Onze camping zit in de buurt van Reims. Om half 8 staan we allen op. Het is lekker fris. De auto staat nog buiten het terrein. We zijn de enigen die een tent hebben. Er staan wel veel (lege) caravans.

Dus, water in ons gezicht, tanden poetsen, schone onderbroek aan en hoppa: de tenten worden in een vloek en een zucht afgebroken. Tijd voor een ontbijt: Rex heeft boterhammen met ham/kaas bij zich.

We willen op tijd vertrekken, maar na enig zoeken zien we nog steeds niemand op de camping. En de slagboom is nog dicht. Ondanks dat we niemand zien is de slagboom open. Dus we gooien wat geld in de brievenbus voor onze overnachting. Om 9 uur gaan we op pad. Het is zondag, dus voor het repareren van de uitlaat is toch geen winkel open. Dat betekent, dat we vandaag rustig naar Limoges kunnen doorrijden en geen tijd kwijt zijn aan een reparatie. Roland chauffeurt via Chavignon langs Parijs (om 10 uur), via Versailles naar les Saulx (RN20 en D2020). We kunnen geen locatie voor koffie vinden, dus wijken om 11 uur maar uit naar Mc Donalds. Koffie met een bagle/broodje/eitje. Hein vervolgt het rijden naar Orleans tot Lamotte-Beuvron. We willen hier lunchen, maar weer geen goede locatie.

Dus, maar weer een MC Donalds tegen 13 uur. Eindelijk worden ook onze gebeden gehoord: we zien een collega rammelbakreisteam nummer 39 uit België. Het is een flinke bak: een Opel met een 6 cilinder diesel motor. Het is Johan met zijn team. We nemen het bekende dagmenu en Rex rijdt vanaf 14 uur door. De Belgen rijden een stuk voor ons, maar die halen we natuurlijk in.

Om half vijf arriveren we op de Camping du Lac Saint Perdoux Du Lac. De camping staat al redelijk vol. Het is knotsgek. Auto’s met Kerstverlichting, bierkratjes op het dak, ijsberen op de motorkap, koeienvellen buiten en binnen, noem het maar op.En…. Heel veel verlichting: rode en groene kleur onder de auto, LED rondom, oranje verstralers op het dak en een BBQ op de trekhaak.

Nadat we de tenten hebben op gezet melden we ons officieel aan. Daarna eerst een paar biertjes. Die hebben we verdiend (vinden we zelf). We hebben de startcamping zonder noemenswaardige problemen gehaald. We hebben de opdrachten en route voor morgen ontvangen. Rex en Roland zijn hartstikke goed in het oplossen er van.

Om 18.30 uur sluiten we aan op het lopend buffet, waarvoor we eerder gereserveerd hadden: bami/nassi/mihoen/sate/babi pangang/ayam pangang/kroepoek/komkommer, etc.. .

We genieten van al het mooie op de camping: het is droog, muziek, licht- en lasershows.

Er komen nu (20.30 uur) nog steeds gasten de camping op rijden. Ik snap nu waarom ze mega veel LED boven op de auto hebben. Met kaarslicht tik ik deze blog.

Morgen meer …We hebben er veel zin in.

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009