maandag 26 september het langer wordende lijstje - Reisverslag uit Naujac-sur-Mer, Frankrijk van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu maandag 26 september het langer wordende lijstje - Reisverslag uit Naujac-sur-Mer, Frankrijk van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

maandag 26 september het langer wordende lijstje

Door: Heino

Blijf op de hoogte en volg Hein

26 September 2022 | Frankrijk, Naujac-sur-Mer

Maandag 26 september Het langer wordende lijstje

Helaas is mijn luchtbed lek, dus daar moeten we vandaag een nieuwe voor zien te halen. Hij staat op het boodschappenlijstje. We staan in het donker op, douchen, poetsen de tanden en breken de tent af in het donker. Morgen doen we dit wat later, want dan is het nog licht. Dat is toch handiger. We ontbijten erg luxe met alles erop en eraan: wit broodje, bruinbrood, ontbijtkoek, eitje erop met ham, kaas, hagelslag, pindakaas, koffie en jus.

We checken het olie- en koelvloeistof peil van de Subaru en Rex kruipt weer onder de auto met een rol ductape om de losse uitlaat (ondertussen een race uitlaat) weer te bevestigen. Vandaag moeten we wel wat koelvloeistof halen (ook op het lijstje).

We hebben onze route naar Camping du Pin, Naujac-sur-Mere aan het strand van de Golf van Biskaje al, dus kunnen weg. Om half 9 vertrekken we uit de regio van Limoges (bekend van de emaille en porselein) richting Bordeaux. Het vertrek is een knotsgekke colonne met veel herrie en toeters. We gaan 10 minuten later weg. Het wordt een speurtocht, want 1000 meter buiten de camping moeten we al draaien. We rijden richting Saint Pardoux, Thouron en Cognac-la-Foret. We komen weer Rammelbakken tegen, dus dat is een goed teken, en rijden door prachtig groen met vele meertjes en soms een ree. Af en toe rijden we op kop met 7 Rammelbakken achter ons. We doorkruisen Parc Natural Regional Perigord Limousin.

Om 10 uur maakt Roland onze eerste 1000 km vol. We zoeken een koffiestop, maar die komt niet. We zijn niet de enigen. Om 12.30 stoppen we bij een supermarkt, waar meer Rammelbakken staan. We kopen salades en picknicken onderweg. We besluiten ook maar gelijk ons avondeten te kopen en een fles wijn. Dus nu hebben we een echte boodschappen tas. Rex is vanavond onze kok.

Om half 2 zijn we weer on tour, op zoek naar een luchtbed. We stoppen bij Carrefour en Intermarche, maar geen luchtbed te krijgen. Om 15. 30 uur neemt Rex het chauffeuren over en rijdt via de D6 naar de camping. Vlak voor de camping zien we een campingwinkel. Die is helaas dicht, maar ernaast zit een winkel en die hoort erbij. De jongeman heeft wel een luchtbed en is bereid die op te halen uit het magazijn. Hoppa, een nieuw luchtbed. Vannacht zal ik beter slapen.

Het laatste stuk naar de camping rijden we evenwijdig aan de zee. Het is een vlak en uitgestrekt gebied. We zijn om 16.30 uur op de camping. Onze planning om circa 16 uur op de camping te zijn wordt ondanks op te lossen problemen bijna met militaire precisie gehaald.

Het waait als een tierelier en de plekken staan zowat in het duinzand. Wel staan er gelukkig houten schermen, dus onze tenten zetten we daar tegen en binden dat vast met touw, zodat niet alles weg waait.

Eerst eten (Italiaans a la Rex) en daarna nog even naar de kust, verwacht ik….

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009