Dinsdag 27 september SPANJE! - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu Dinsdag 27 september SPANJE! - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van Hein Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dinsdag 27 september SPANJE!

Door: Heino

Blijf op de hoogte en volg Hein

27 September 2022 | Spanje, Lumbier

Dinsdag 7 september SPANJE!

Gisterenavond zijn we nog naar het strand geweest om te wandelen. Heerlijk, die wind en toch begon het behoorlijk te regenen. Zoveel, dat we moesten schuilen bij een kraampje, dat al dicht was.

Ook toen we terug waren bij onze tent: regen, regen en nog eens regen. Na een biertje, om te schuilen, zijn we vroeg naar bed gegaan. De sfeer op de camping kwam er niet echt in. We gingen dus vroeg naar bed, zo tegen 21.30 uur.

Vanochtend waren we om 8 uur op. Het is droog. Fijn weer om de tent af te breken. De wind is gaan liggen, want hier vlak bij het strand ging het vannacht goed tekeer. We hadden onze tenten alle drie met de achterkant goed vastgebonden aan een schutting. Eerst ontbijtje op de camping pakken en daarna even de ruitenwissers bijstellen. Rex is in de weer geweest met de uitlaatdemper met zijn Ductape. Zijn nieuwe bijnaam is nu Rextape.

We rijden vandaag weer in dezelfde volgorde als gisteren: eerst Roland, dan ik en daarna Rex.Om 9 uur vertrekken we naar Spanje: Camping Lturbero s/n Camino temino, Lumbier, Spanje.

We rijden terug in de richting van Bordeaux dwars door het Parc Regional des landes de Gascogne. Om 10 uur rijden we al op de D5 via Carcans langs Bordeaux. En, het is nog steeds droog.

Om 11 uur rijden we ondertussen bijna 2 uur lang achter een Belgische deelnemer, team nummer 13. Eigenlijk gaat het voorspoedig met onze Rammelbak: de ANWB Gold Card hebben we nog niet nodig gehad. We passeren Arcanson met de hoogste duinen ter wereld: 102 meter. Als vergelijk: de Holterberg is 60 meter hoog. We stoppen bij supermarkt Leclerc voor wat boodschappen (o.a. ons diner met Sushi voor vanavond), koffie met tiramisu. Wij zitten in het zonnetje en in Nederland is het de langste ochtendspits ooit!

Om 12 uur bij 21 graden hebben we een chauffeurswissel (Roland reed de hele ochtend).

Om 13 uur regent het en stoppen we voor een uitgebreide lunch bij Courlis, een creperie. We bestellen Menu du jour: voorgerecht (plakken van diverse soorten worst), hoofdgerecht (stoofpotje met friet en mayo) en toetje (ijs met choco). Om 14.30 uur rijden we verder met Rex nog steeds achter het stuur en nog steeds met regen.

Om 15 uur rijden passeren we Bayonne en rijden richting Dax. Om 16 uur stopt het met regenen en rijden we de mooiste route ever: hoge bergen, prachtig landschap, mooie natuur, koeien en paarden die mogen loslopen. Zelfs paarden lopen hier met bellen. Af en toe is de weg zo stijl, dat we terug moeten naar de EERSTE versnelling. M.a.w. een spectaculaire route met mooie vergezichten.

Onderweg passeren we een rammelbakker met een Volvo, wiens motor even moet afkoelen. Hulp van ons hebben ze gelukkig niet nodig.

Het laatste stuk gaat lekker vlot via de provinciale weg, maar ook dat is een mooie route. Vandaag hebben we echt veel verschillende landschappen gezien van duinen, pijnbomen, bossen en bergen.

Al met al een erg mooie dag.

We hebben al veel routine, dus de tenten staan in oogwenk. We worden nog steeds elke dag beter in alles. We picknicken buiten met een biertje. Het is lekker weer: de muggen dansen. We zakken nog ff door met een biertje.Morgen wordt een lange route.

Hein

Actief sinds 20 Okt. 2009